Практична підготовка
Система
практичної підготовки вчителя (вихователя) у Олександрійському педагогічному
фаховому коледжі імені В.О.
Сухомлинського має багаторічний досвід роботи та поєднує у собі такі складові:
Мета: підготовка вмотивованого вчителя (вихователя) за обраною спеціальністю, компетентного
якісно реалізовувати завдання освіти.
Завдання:
- формувати в майбутнього вчителя (вихователя) компетентності провадити освітню діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, державних стандартів освіти, Концепції Нової української школи;
- поглибити та закріпити теоретичні знання й на їх основі формувати педагогічні вміння та навички, професійно значимі якості особистості вчителя (вихователя) сучасного формату;
- забезпечити підготовку вмотивованого, академічно доброчесного вчителя (вихователя), здатного працювати в команді, створювати ефективне освітнє середовище для всебічного розвитку кожної дитини, формування в неї компетентностей ХХІ століття;
- сприяти творчому професійному розвитку студента-практиканта, формуванню його активної життєвої та професійної позиції, конкурентоздатності.
Принципи професійної підготовки:
-
відповідність
підготовки соціальним потребам суспільства, рівню розвитку науки та культури,
політиці держави в галузі освіти;
-
відповідність якостей
майбутнього фахівця специфіці навчання;
-
професійна
зацікавленість учасників процесу;
-
актуальність і прогностичність підготовки.
Характер професійної підготовки: особистісно-орієнтований,
комплексний, неперервний, умотивований, співтворчий, демократичний.
Функції: освітня, діагностична, інформаційна, методична, стимулююча, професійно спрямовуюча.
Стратегія роботи педагогічного коледжу:
- коригування комплексної роботи щодо якісної професійної підготовки вчителя (вихователя), здатного до змін, інновацій, конкурентоспроможності;
- формування
сучасного педагогічного світогляду студента-практиканта
на основі цілісної системи наукових, філософських, політичних, моральних,
правових, естетичних понять, поглядів, переконань;
- забезпечення
загальнокультурного, теоретичного, методичного та психологічного блоків підготовки
майбутнього фахівця, компетентного здійснювати
професійну діяльність на демократичних і гуманістичних засадах, педагогіці
партнерства;
- створення умов для ефективної адаптації майбутнього вчителя (вихователя) у професійному просторі;
- удосконалення
технологій упровадження позитивного досвіду роботи педагогів-практиків у
діяльність сучасних закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти;
- формування
досвіду організації освітнього середовища згідно із концептуальними положеннями
НУШ, якостей, умінь, способів мислення та здібностей практиканта, які б
забезпечували успішне провадження професійної діяльності;
- створення
належних умов для професійної самоосвіти, самовизначеності та самореалізації
особистості студента, задоволення його освітніх і культурних потреб,
інтелектуального, соціального, духовного розвитку;
- формування
навичок командної, навчально-дослідницької,
пошукової та методичної роботи, виховання на цінностях;
- сприяння виявленню та підтримці обдарованого студента у майбутньому творчого педагога;
- удосконалення підготовки майбутнього фахівця у відповідності з вимогами сучасності, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, стандартами освіти.
Критерії оцінки: професійна компетентність, академічна доброчесність, конкурентоздатність, уміння працювати в команді, якість виконання педагогічних функцій.
Очікувані результати: сучасний науковий світогляд, самостійне та творче виконання функцій учителя (вихователя) за обраною спеціальністю, професійна культура.
Коментарі
Дописати коментар