Онлайн-конференція на базі ЗДО № 25 для студентів і викладачів спеціальності 012 Дошкільна освіта на тему: «дидактична гра як основний вид роботи в освітньому процесі ЗДО»

У листопаді 2022 року на базі ясел-садка №25 м. Олександрія був проведений для студентів і викладачів спеціальності 012 Дошкільна освіта Олександрійського професійного фахового коледжу імені В.О. Сухомлинського  онлайн-семінар на тему «Дидактична гра як основний вид роботи в освітньому процесі ЗДО».

Наш заклад бува представлений заступником директора навчально-виховної роботи Ципуриндою Я.О., методистом коледжу Косенком В.А., викладачем Слободніченко А.І.

ЗДО № 25 представляли  вихователь – методист Олійник Н.Є. та вихователь вищої кваліфікаційної категорії, вихователь - методист Кіян Л.М.

Звертаючись до студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, Лариса Михайлівна сказала:

 Щоб зрозуміти та запам’ятати, що ж таке мнемотехніка, достатньо просто розкласти це слово на дві частини: «мнемо» – це пам’ять, «техно» – це мистецтво. Отже, мнемотехніка – це мистецтво запам’ятовування.

Самий перший внесок у розвиток системи запам’ятовування зробили стародавні греки. Вони «підносили пам’ять» на такий п’єдистал, що в їх міфології з’явилася богиня пам’яті Мнемозина (дочка Урана та Геї). Вона вважалася найкрасивішою з Богинь, була матір’ю дев’яти муз – покровительок наук і мистецтв. Число 9 підкреслювало силу пам’яті, здатну втримати імена всіх дев’яти муз. Стародавні вважали, що злиття енергії Зевса, батька муз, та пам’яті Мнемозіни, давало людині необмежені творчі можливості та знання. Звідси й пішло поняття мнемотехніка.

Що ж таке мнемотехніка, або мнемоніка? Це процес засвоєння нової інформації за допомогою спеціальних методів і прийомів.

Метод– це правильний, найудаліший шлях до досягнення певної мети. На екрані ви й бачите основні методи сучасної мнемотехніки.

Прийом – це поодинока дія, що дозволяє досягти певного результату. На екрані перераховано основні прийоми сучасної мнемотехніки.

Для того щоб перейти до розгляду дидактичних ігор, слід зупинитися на деяких прийомах. Але спочатку трохи пограємося. На екрані слова, які зображені певним кольором. Зараз вам необхідно прочитати слово, при цьому вказуючи той колір, яким це слово зображено. Прошу (читають).

Розпочнемо з розгляду прийому:

«Аналогія». Це важливий інструмент розвитку інтелекту, один із основних прийомів для первинної обробки інформації. Практично всі асоціації за своєю суттю є аналогіями.

Головне запитання під час тренування асоціативного мислення звучить так: «Про що ти подумав?». Це й буде першою грою, яку полюблять діти та вихователі.

• В мене є курчатко. (Про що ви подумали?)

- (Курчатко любить клювати насіннячко. Любить грітися на сонечку. Про пташку, бо курчатко схоже на неї. Є героями казок.)

Важливим є те, щоб діти вчилися обґрунтовувати свій асоціативний вибір. Наприклад, словесна гра «Хто про що подумав?»

Вводиться в роботу слово «слово».

Запитання: «Хто про що подумав?»

• «Море» - сонце світить, хочеться до моря.

• «Корабель» - плаває у морі.

•«Вантажівка» - бо це також вид транспорту;

• «Дім» - вантажівка привезла матеріал для будівництва;

• «Діти» - бо живуть в домі.

Ще один прийом, на якому хочеться зосередити варто увагу - це «Піктограми». Це прийом, під час якого абстрактну або образну інформацію, що запам’ятовується, схематично зображують спрощеними малюнками. Ось тут зображені схематично вірші, а далі я покажу які ігри в нас є для молодшої групи.

Наступний прийом – «Трансформація» , це також один з моїх улюблених прийомів, коли треба вивчити з дітьми геометричні фігури. (Демонструється гра.)

Наступний прийом – «Цифрообрази» (розповідаю про цифрообрази).

Не можу обійти увагою свою казкотерапію, яку можна об’єднати з мнемотехнікою. Наприклад, щоб швидко вивчити з дітьми планети Сонячної системи, ми колективно складаємо у старшій групі казку.

Казка

Жив був на світі хлопчик, звали його Меркурій(1) він дуже любив дівчинку, яку звали Венера (2). Їм було гарно удвох, але трохи сумно.  Вони й  вирішили пройтись по Землі (3) та пошукати собі друзів. Довго ходили. І от Венера зголодніла та сказала про це Меркурію. Він згадав, що взяв із дому на цей випадок смачний шоколад Марс (4), який мав такий приємний запах, що його почув собака Юпітер (5).

Сатурн! Сатурн! (6) – загавкав він.

Урааа…н (7) – зраділи Меркурій і Венера, – ми знайшли собі друга.

Вони так галасували, що розбудили морського царя, якого звали Нептун(8). Він трохи побурчав, але Венера та Марс так вибачалися, що Нептун вирішив запросити їх до себе в палац, де на їх чекав найкращий фокусник Плуто\ Плутон(9).

З цього дня почалася велика дружба дев’яти планет Сонячної системи. І їх всіх об’єднала між собою яскрава зірка на ім’я Сонце.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації з практики «У дитячих оздоровчих таборах»

Професійна підготовка сучасного вчителя з урахуванням запитів й інтересів студентів на заняттях з педагогіки

Вода – невід’ємна частина життя