Онлайн-конференція на базі ЗДО № 16 для студентів і викладачів спеціальності 012 Дошкільна освіта на тему: «Режимні моменти (процеси) в І та в ІІ половину дня в ЗДО»

 Для студентів 110-ї та 20-ї груп Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені В.О. Сухомлинського, тобто тих здобувачів освіти, які починають проходити педагогічну практику, із базового закладу, санаторного ЗДО №16, була проведена досвідченими вихователями Майстренко В.А., Сорокіною О.О. та вихователем-методистом Зеленою О.В. онлайн-конференція на тему «Режимні моменти (процеси) в I та II половину дня в ЗДО».

На конференції були присутні викладачі коледжу: методист Косенко В.А. та викладач Солодніченко А.І.

Технічне забезпечення конференції здійснювала заступник директора з навчально-виховної роботи коледжу Ципуринда Я.О.

Звертаючись до студентів та викладачів вихователь середньої групи «Калинка», Сорокіна Ілона Олександрівна, сказала:

Підготовка до робочого дня у I зміну розпочинається напередодні, під час роботи у II половину дня.

Під час денного сну вихователь готує календарне планування відповідно до перспективного та добирає матеріал, який знадобиться протягом наступного дня.

Отже, розглянемо загальні компоненти режиму дітей в більш розширеному вигляді.

1. Розпочнемо із прийому дітей. Діти приймаються до садочка о 7:00 годині в залежності від пори року. У теплу пору року - надворі, у холодну в приміщені. Перед приходом дітей необхідно зробити наскрізне провітрювання групової кімнати. Цей процес контролює помічник вихователя.

Дітей слід зустрічати з посмішкою, обов’язково потрібно вітатися. Діти 5-го року життя вже можуть розбуватись, складати свої речі до шафи. Допомога вихователя необхідна лише за проханням дитини. Тому вихователь перебуває у груповій кімнаті з більшістю дітей. Діти, які прийшли раніше від інших, мають можливість обрати гру або завдання. Якщо прийом дітей відбувається у груповій кімнаті, до накриття столів на сніданок необхідно провести 1-2 рухливі гри середньої та малої рухливості.

Зайшовши у групу, дитина повинна звернутись до своїх товаришів з ранковим вітанням, після чого пройти в умивальну кімнату та помити руки.

2. О 8.00 годині розпочинається ранкове коло за програмою «Впевнений старт» для загального привітання, налаштування на подальшу роботу та виконання перших дидактичних завдань (ігор) згідно теми дня.

3. Потім вихователь з дітьми визначає чергових по заняттях, в їдальні та куточку природи. Визначивши чергових, одразу йдемо до куточку природи у якому за допомогою веселого віршика діти пригадують пору року, місяць, день тижня.  Діти під керівництвом вихователя визначають стан погоди, проводячи спостереження з вікна та звертаючись до досвіду спостереження дітей. Чергові отримують доручення доглянути за квітами та погодувати рибок.

4. Потім відбувається підготовка та шикування на ранкову гімнастику. Дітям обов’язково нагадуються правила поведінки. Ранкова гімнастика проводиться протягом 10 хв. в передодньо провітреному  залі, у якому було зроблене вологе прибирання помічником вихователя.

5. Після повернення з ранкової гімнастики діти перевзуваються у звичайне  взуття. Вихователь з більшістю дітей прямує до умивальної кімнати. Хлопчики пропускають дівчаток уперед. Миття рук супроводжується веселою речівкою. Дітям слід нагадати про економне використання води.

6. Пристосовуючись до реалій нашого життя, перебуваючи в період карантину Covid-19,  дітям заборонено сервірувати стіл перед прийомом їжі, тому вони після миття рук одразу сідають за столи підготовлені помічником вихователя до сніданку. Вихователь одягає білий халат.

Наші діти вже знають, що починати снідати можна лише після побажання вихователем «Смачної їжі».

Вихователь спостерігає за дітьми та нагадує правила культури поведінки за столом.  У разі потреби він надає індивідуальні рекомендації щодо правильної постави, правильного тримання ложечки, охайності.

Після сніданку діти мають прибрати за собою серветки та чашки. Чергові ж виконують обов’язки чергових по їдальні.

7. Перед початком заняття діти мають час для самостійної ігрової діяльності. Чергові по заняттях виконують доручення, вихователя розкладаючи необхідне обладнання для заняття, та чергують протягом усього дня.

Далі відбувається організація освітньої діяльності згідно з розкладом занять у приміщеннях групи, музичному та фізкультурному залах.

Між заняттями є перерва на 10 хв., під час якої діти можуть сходити до туалету та відпочити.

8. Потім відбувається підготовка до прогулянки. Доречним буде нагадати дітям про відвідування туалетної кімнати з дотриманням культурно-гігієнічних навичок.

Збираючись на прогулянку, діти повинні самостійно одягнутись і взутись відповідно до погодних умов. Уразі потреби допомоги діти можуть звернутися до вихователя чи своїх товаришів.

9. На початку прогулянки доцільно провести спочатку заплановане спостереження, дослідну гру. Необхідно провести не менше трьох ігор різної рухливості, а також виділити час для самостійної рухової діяльності дітей, організації сюжетно - рольової гри, індивідуальної роботи - у залежності від пори року виділяти час на заняття з фізкультури на повітрі.

10. Під час повернення із прогулянки необхідно залучити дітей до трудової діяльності. Кожна пора року навчає дітей до трудового режиму у природі.

11. Після повернення із прогулянки вихователь контролює перевдягання дітей у роздягальній кімнаті. Перевдягнувшись, діти ідуть до туалету та умивальної кімнати, після чого організовано сідають за столи. Під час прийому їжі в обідню пору вихователь одягає білий халат і сідає поруч з дітьми для прийому їжі та є взірцем для наслідування правил етикету за столом.

12. Коли більшість дітей закінчує прийом їжі, вихователь сповіщає дітей про наступний етап – підготовка до денного сну.

Вихователь знову нагадує про необхідність відвідування туалету, миття рук та організовує роботу чергових по їдальні, а також чергових по заняттях, які допомагають готувати доріжки здоров`я для за гартувальних процедур, які в нашому закладі традиційно проводяться до початку денного сну.

Діти перевдягаються в піжами та разом з вихователем продовжують вчитись розстеляти ліжка у спальній кімнаті. У цей час помічних вихователя контролює решту дітей, які залишились у групі. Денний сон триває до 15:00.

13. Хочу наголосити на великій значимості роботи помічника вихователя, який протягом усього дня надає допомогу в організації дітей під час проведення режимних моментів.

Звертаючись до студентів та викладачів, вихователь старшої групи «Сонечко», Майстренко Вікторія Анатоліївна, сказала:

Я, працювала вихователем старшої групи «Сонечко» за програмою впевнений старт».

Розглянемо режимні моменти ІІ половини дня.

З 13:30 до 15:00 вихователь знаходиться безпосередньо біля дітей у  спальній кімнаті, спочатку приділяє увагу підготовці до проведення освітньої діяльності у ІІ половині дня. А решту часу, до 15:00, готується до I зміни на наступний день.

Отже, о 15:00 вихователь вітається з дітьми проговорюючи слова «Діти, добрий день, час прокидатися» та пропонує виконати гімнастику пробудження, яка є невід’ємною ланкою фізичного розвитку дітей. Прокидаючись та виконуючи елементарні фізичні вправи, діти налаштовують свій організм до подальшої рухової активності.

-       Застелене ліжко дитини, порядок у спільній кімнаті – важливий момент у процесі виховання. Спальне місце дитини завжди має буди охайним і чистим, тому діти у старшому віці вчаться самостійно застеляти ліжка, а вихователь, за потреби, словесно пояснює послідовність дій та допомагає дітям.

-       Після приведення до порядку сального місця, діти йдуть по доріжці здоров’я у групову кімнату одягатися. Старший дошкільник самостійно й акуратно одягається в певній послідовності. Вихователь приділяє увагу зачіскам дітей, щоб всі мали охайний вигляд.

-       Потім розпочинається підготовка до підвечірка. Діти старшого віку миють руки без нагадування, користуються милом та рушником. Вихователь слідкує за правильністю дотримання культурно-гігієнічних навичок дітей.

-       Чергові по їдальні сервірують столи до підвечірка, але під час карантину вони тільки допомагають прибирати посуд.

-       Сівши за столи, вихователь називає страви та заохочує дітей  до вживання їжі. Звертає увагу на поставу дітей, нагадує дітям про дотримання правил культури поведінки за столом.

-       Після підвечірку вихователь збирає дітей у коло, щоб підвести підсумки дня, та узагальнити знання дітей відповідно до теми дня.

-       Після спільного кола, вихователь проводить індивідуальну роботу з дітьми згідно з рекомендаціями вихователя, який працював у I половину дня та зафіксував їх у висновках календарного планування.

-       Так як ігрова діяльність є  основним видом діяльності в дитячому садку, то діти мають змогу гратися протягом усього дня, як у I так і в II половину дня. Ігри у II половині дня організовуються в кімнаті або на відкритому повітрі, якщо дозволяють погодні умови.

-       Дітям старшої групи можна запропонувати дидактичні ігри, що відповідають календарному плануванню.

-       Необхідну роль у житті дошкільників відіграє гра-праця з використанням продуктів трудової та художньо-творчої діяльності – склеювання, ліплення, вирізання, конструювання.

-       Закінчується насичений день цікавими і різноманітними іграми. Вихователь нагадує, що треба навести лад серед іграшок, усе покласти на свої місця. Прибиранню також можна надати вигляд гри, при цьому вихователь привчає дітей до послідовності виконання установлених правил, підтримання порядку у груповій кімнаті.

-       За сприятливих погодних умов вихователь організовує вечірню прогулянку, під час якої має можливість приділяти увагу роботі з батьками.

Тож пропоную переглянути тепер відеоматеріал про режимні моменти дітей старшої групи у II половині дня.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації з практики «У дитячих оздоровчих таборах»

Професійна підготовка сучасного вчителя з урахуванням запитів й інтересів студентів на заняттях з педагогіки

Вода – невід’ємна частина життя