Досвід проведення перших уроків студентами Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені В.О. Сухомлинського

    Перші уроки – надзвичайно хвилюючі. Кожен учитель пам'ятає свій перший урок усе життя. Дитячі обличчя, їх зосереджені очі, допитливі погляди стимулюють до пізнання нового. Учні – це не просто діти, це юні дослідники, трудівники, наша опора та наша надія. Вони допомагають нам, студентам, стати кращими, пізнати себе як майбутнього вчителя, бути стараннішими, наполегливішими.
    Дякуємо вчителям базових закладів освіти та їх учням за те, що ми здобули перший учительський досвід, за радість пізнання себе, ствердження у професії.
Дата: 10.02.2021
Предмет: Мистецтво (образотворче мистецтво)
Закдад освіти: НВК «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа»
Учитель класу: Татаренко І.О.
Урок проводить: Анастасія Байдюк, студентка 32 групи
Керівник практики: Максімова Л.Є.
Клас: 4-Г
Тема: Народні українські інструменти
Мета уроку:
-             ознайомити учнів з українськими народними інструментами;
-             вчити розрізняти народні українські інструменти та відтворювати зображення предмету, виконувати малюнок у кольорі за допомогою олівців;
-             розвивати логічне мислення, увагу;
-             спияти виховванню у дітей інтересу до українських народних інструментів.
Обладнання: ілюстрації із зображенням музичних інструментів, котика; записи звучання народних інструментів; кольорові олівці, альбом, простий олівець.
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
        І. Організація навчальної діяльності учнів класу
        Створення відповідної емоційної атмосфери
        1.1. Привітання з учнями та представлення
        Встаньте, діти, всі рівненько,
        Посміхніться гарненько.
        Доброго дня, діти!
        - Мене звати Анастасія Андріївна. Сьогоднішній урок «Мистецтво» з вами проведу я.
        1.2. Перевірка готовності до уроку
        - Діти, давайте ми з вами перевіримо, чи все необхідне є у вас на столах? (Альбом, кольорові олівці, простий олівець.)
        - Для того, щоб дізнатися, хто сьогодні прийшов до нас у гості, відгадайте загадку:
Біля порогу плаче,
Кігтики ховає,
Тихо в хату увійде,
Замуркоче, заспіває (Котик.)

1.3. Бесіда з опорою на ілюстрації

Сьогодні до нас в гості прийшов котик. Але котик не звичайний, а казковий.

- Як ви думаєте, із якої казки цей котик? («Котик і півник».)

- Цей котик із казки «Котик і півник».

- Діти, а який інструмент тримає котик? (Бандуру.)

III. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні ми з вами познайомимося з українськими народними інструментами, прослухаємо їх звучання та спробуємо зобразити один із них за допомогою олівців. Ці знання нам необхідні для кращого пізнання музичних скарбниць своєї країни та для подальшого вивчення мистецтва.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Бесіда з елементами розповіді

Ознайомлення з інструментами

- Давайте ми з вами згадаємо, які є народні українські інструменти.

- Який інструмент зображено на малюнку? (Трембіту.)

Кажуть, що трембіта – це той музичний інструмент, який має душу українських гірських схилів. Історія поширення інструменту починається з Гуцульщини.
    Унікальність інструменту, перш за все, полягає в його довжині. Трембіта занесена до Книги рекордів Гіннеса як найдовший у світі музичний інструмент, вона має довжину цілих 8 метрів!
    -       Прослухайте, як вона звучить і скажіть, які почуття у вас викликли? (лунає звук трембіти.)
    - Діти, а який інструмент зображено на цій ілюстрації?(Цимбали.)
   - Цимбали – це струнний інструмент, який видає звук після точкових ударів.
        - Прослухайте, як вона звучать і скажіть, що ви уявляли?  (Лунає звук цимбал.)
        - А що зображено на цьому малюнку? (Бандуру й кобзу.)



Бандура вважалася «елітнішим», тобто вишуканим, особливим  інструментом, а кобза – «загальнонародним». Відповідно, перша була поширена в містах, а друга – торкалася душ сільських мешканців. І ще одна відмінність могла розділити ці два інструменти – кобза мала менше струн, ніж бандура. Хоча, слід ще раз наголосити: в народі різниці між ними не помічали та завжди називали інструменти так, як забажається.
    - Прослухайте їх звучання й подумайте, що в ньому особливого?  (Лунає звучання інструментів.)
    - Що ви бачите на цьому зображенні? Може хтось знає? (Литаври та тулумбас.)

- Це литавра та тулумбас.
        - Ці інструменти дуже схожі на відомі нам барабани. Але тулумбас піднімав козацький дух ударами лише по одній мембрані (подивіться на малюток) інструменту. Литаври відрізнялися від нього тим, що мембран таких мали вгорі дві. Загалом, це – ударні інструменти, які мають корпус казаноподібної форми.
        -    Прослухайте їх звучання і скажіть, які емоції вони викликали у вас? (Лунає звук.)

    V. Підготовка до виконання практичної роботи
    5.1. Аналіз одного з інструментів
    - Назвіть інструмент, який зображено (Кобза.)
    - Чим він особливий?
    -Чи хотіли б ви навчитися грати на кобзі? (відповіді дітей)
    Сьогодні ми зможимо її тільки зобразити, слухаючи народні пісні, виконані на кобзі.

5.2. Аналіз виконаного малюнку
Подивіться уважно на кобзу. З чого складається кобза? (відповіді дітей)
    5.3. Повторення правил безпеки життєдіяльності
        1.            Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
        2.              Використовувати інструменти лише за призначенням.
        3.              Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
4.      Інструменти та обладнання мають зберігатися у призначеному місці.
5.     Під час роботи учень повинен утримувати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи – охайно прибрати його.
    VІ. Практична робота (15 хвилин)

6.1. Послідовність зображення інструменту кобзи (поетапний інструктаж зі створенням педагогічного малюнку на дошці):

1. Візьміть альбом і знайдіть чистий аркуш, розташуйте його вертикально, візьміть простий олівець.

2. Спочатку намалюємо два прямокутники



3. Тепер промалюємо основну частину – корпус і гриф нашої кобзи.

4. Намалюємо головку грифа.

5. А зараз ми з вами зобразимо приструнок нашій кобзі.

6. І останнє, що ми маємо намалювати – це струни, їх у кобзи шість.

7. Тепер візьміть кольорові олівці. Візьміть коричневий олівець та розфарбуйте округлість кобзи.

8. Коричневим олівцем розфарбуйте гриф кобзи та головку грифа.

9. Візьміть чорний олівець та розфарбуйте приструнок, що знаходиться біля грифа та на корпусі кобзи.

10. Чорним олівцем намалюйте струни.

6.2. Виконання роботи учнями

(Надання індивідуальної допомоги дітям у ході створення малюнку.)

- Діти, ось ми з вами і намалювали кобзу.

VІI.Підведення підсумків

7.1. Виставка дитячих малюнків, поради щодо їх удосконалення.

7.2. Аналіз засвоєння теоретичного матеріалу

   - Діти, скажіть, які інструменти ми сьогодні розглядали?
            - Чи сподобалося вам їх звучання? Чим?
            - На якому інструменті ви б хотіли навчитися грати?
            - Що необхідно зробити, щоб у вас вийшов гарий малюнок?
            - Чому ми повинні вивчати музичні скарбниці нашої держави?
            - Що б ви порадили своїм друзям?











Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації з практики «У дитячих оздоровчих таборах»

Професійна підготовка сучасного вчителя з урахуванням запитів й інтересів студентів на заняттях з педагогіки

Вода – невід’ємна частина життя