Досвід проведення перших уроків студентами Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені В.О. Сухомлинського
1.3. Бесіда з опорою на ілюстрації
Сьогодні до нас в гості прийшов котик. Але котик
не звичайний, а казковий.
- Як ви думаєте, із якої казки цей котик? («Котик і півник».)
- Цей котик із
казки «Котик і півник».
- Діти, а який інструмент тримає котик? (Бандуру.)
III. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності
-
Сьогодні ми з вами познайомимося з українськими народними
інструментами, прослухаємо їх звучання та спробуємо зобразити один із них за
допомогою олівців. Ці знання нам необхідні для кращого пізнання музичних
скарбниць своєї країни та для подальшого вивчення мистецтва.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Бесіда з елементами
розповіді
Ознайомлення з інструментами
- Давайте ми з вами згадаємо, які є народні українські інструменти.
- Який інструмент зображено на
малюнку? (Трембіту.)
Унікальність інструменту, перш за все, полягає в його довжині. Трембіта занесена до Книги рекордів Гіннеса як найдовший у світі музичний інструмент, вона має довжину цілих 8 метрів!
- Прослухайте, як вона звучить і скажіть, які почуття у вас викликли? (лунає звук трембіти.)
- Що ви бачите на цьому зображенні? Може хтось знає? (Литаври та тулумбас.)
- Ці інструменти дуже схожі на відомі нам барабани. Але тулумбас піднімав козацький дух ударами лише по одній мембрані (подивіться на малюток) інструменту. Литаври відрізнялися від нього тим, що мембран таких мали вгорі дві. Загалом, це – ударні інструменти, які мають корпус казаноподібної форми.
- Прослухайте їх звучання і скажіть, які емоції вони викликали у вас? (Лунає звук.)
V. Підготовка до виконання практичної роботи
- Назвіть інструмент, який зображено (Кобза.)
- Чим він особливий?
-Чи хотіли б ви навчитися грати на кобзі? (відповіді дітей)
Подивіться уважно на кобзу. З чого складається кобза? (відповіді дітей)
1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
6.1. Послідовність зображення інструменту
кобзи (поетапний інструктаж зі створенням педагогічного малюнку на дошці):
1. Візьміть альбом і знайдіть чистий аркуш, розташуйте
його вертикально, візьміть простий олівець.
2. Спочатку намалюємо два прямокутники
4. Намалюємо головку грифа.
5. А зараз ми з вами зобразимо приструнок нашій кобзі.
6. І останнє, що ми маємо намалювати – це струни, їх у
кобзи шість.
7. Тепер візьміть кольорові олівці. Візьміть коричневий
олівець та розфарбуйте округлість кобзи.
8. Коричневим олівцем розфарбуйте гриф кобзи та головку
грифа.
9. Візьміть чорний олівець та розфарбуйте приструнок, що
знаходиться біля грифа та на корпусі кобзи.
10. Чорним олівцем намалюйте струни.
6.2. Виконання роботи
учнями
(Надання індивідуальної допомоги дітям у ході створення
малюнку.)
- Діти, ось ми з вами і намалювали кобзу.
VІI.Підведення підсумків
7.1. Виставка дитячих малюнків,
поради щодо їх удосконалення.
7.2. Аналіз засвоєння
теоретичного матеріалу
- Чи сподобалося вам їх звучання? Чим?
- Що необхідно зробити, щоб у вас вийшов гарий малюнок?
- Що б ви порадили своїм друзям?
Коментарі
Дописати коментар